Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9001320012   Indagació i competència científica
2018-2019   Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general
  
   22/2/2019 - 10/5/2019 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Cost matrícula (Euros)   105
  
Descripció i   Metodologia:   El curs ofereix una visió pràctica sobre el desenvolupament de la competència científica, fent propostes d’activitats concretes i pràctiques en diversos eixos: el treball al laboratori (i la indagació i naturalesa del coneixement científic), el treball per projectes (projectes d’indagació), la relació ciència-societat (controvèrsies sociocientífiques) i l’avaluació (avaluació d’habilitats científiques).
Com a part de l’activitat formativa, les persones participants transformen i desenvolupen activitats didàctiques per aplicar amb el seu alumnat.
  
Objectius   - Construir una visió pròpia de què significa competència científica, indagació (ECBI), i habilitats científiques.
- Transformar les pràctiques transmissores o demostratives en pràctiques investigadores.
- Saber aplicar les possibilitats del treball per projectes (ABP), i les controvèrsies, al desenvolupament de la competència científica.
- Construir activitats i sistemes d’avaluació orientats a la competència científica.
  
Continguts   · Competència científica.
· Dimensions de la competència científica: conceptual, procedimental, epistèmica.
· Marc metodològic de la indagació.
ECBI.
· Indagacions obertes, estructurades i tancades.
· Formular preguntes investigables.
· De pràctiques demostratives a pràctiques investigadores.
· Els estudis de cas com a mètode ABP per a les ciències:
· Projectes d’indagació.
· Model, context i problema.
· Seqüenciació d'activitats.
· Les dimensions de la competència científica en ABP.
· Controvèrsies sociocientífiques.
· Ciutadania crítica i Sci-tizenship.
· Dinàmiques comunicatives per al treball amb controvèrsies.
· Indagació i avaluació.
· Avaluació d’habilitats de raonament científic: protocol TSS.

Metodologia
El curs es reparteix en 5 mòduls. Per a cada mòdul cal llegir diversos articles de didàctica o fonts i fer una activitat de revisió, transformació o proposta esquemàtica d’activitat. Al final de cada mòdul, es farà un comentari-retroacció incorporant elements de tots els participants. Al final del curs, en un mòdul final addicional, s’acompanya els participants en l’elaboració d’una presa de decisions i pla de treball per a la transformació de la pròpia pràctica.
  
Avaluació   Les persones inscrites hauran de presentar totes les tasques plantejades i participar en els espais de discussió previstos.
  
Requisits de  certificació   Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per tenir dret al certificat s’hauran de fer totes les activitats plantejades i caldrà la valoració positiva del personal formador quan a l'aprofitament de l'activitat.
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent